sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thea Kokshoorn - WaarBenJij.nu sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thea Kokshoorn - WaarBenJij.nu

sydney

Door: theakokshoorn

Blijf op de hoogte en volg Thea

20 Juni 2011 | Australië, Sydney

Ik heb inderdaad geen last gehad van aswolken of iets dergelijks op de heenreis en dat kangeroevlees vond ik trouwens niet heel erg lekker. Ik hou niet van vlees, maar dit smaakte een beetje biefstuk achtig, en daar hou ik helemaal niet van.

Verder heb ik heb de afgelopen dagen wat van Sydney en omgeving gezien, dus tijd voor een reisverslag.

Ik was gebleven bij donderdag, dat was een regeldag. We hebben vandaag een australische bankrekening geopend en een ziektekostenverzekering geopend. Die had ik al geregeld in Nederland, maar je moet je hier wel registeren waarbij je een pasje krijgt wat je moet kunnen tonen om geholpen te worden.
Toen er de mogelijkheid was om naar een autogarage te gaan om informatie te krijgen over het kopen van een auto, ben ik met Lisa, iemand uit de groep, naar de harbour bridge gewandeld. Wij zijn allebei niet van plan om een auto te kopen.
s'avonds hebben we nog een presentatie gekregen van iemand van woodduck travel. Dit is een organisatie die goedkope buspassen, tours enz. aanbiedt. Hij heeft ons daarover wat vertelt en wat er in australie allemaal te doen en te zien is.

Zaterdag zijn we met een havencruise richting watsons bay geweest. We zijn daarnaartoe gelopen via de botanic gardens. Er hangen hier grote vleermuizen aan de bomen en ze stellen het zelfs op prijs als je op het gras gaat liggen. Daar een wandeling gemaakt met mooie uitzichten waar het heerlijk rustig was. s'avonds zijn we naar een eetcafe gegaan. Daar was het feest omdat ze 5 jaar bestonden, dus kreeg je bij het eerste betaalde drankje, een gratis maaltijd. We zijn niet voor niets backpackers met een chronisch geldgebrek, dus hebben we daar uiteraard gebruik van gemaakt.
Daarna zijn we er gebleven om te feesten. 't was erg gezellig en hier mogen de dames op de bar dansen.

Zondag hadden we besloten om naar bondi beach te gaan, maar dat werd te laat nadat we uitgeslapen hadden, dus hebben we dat maandag gedaan.
Je kan wandelen van bondi beach tot aan goochee, langs de kust. Erg mooi.

Bondi beach is trouwens een stuk kleiner als het op de t.v. lijkt, maar de life guards, zien er net zo goed uit :).

Morgen stap ik op de bus richting Brisbane. De bus vertrekt om 06.00, dus ga mijn spullen maar eens klaar leggen.








  • 20 Juni 2011 - 08:17

    Rudy:

    woehoew!!! super gaaf.

  • 20 Juni 2011 - 10:14

    Danny En Vera:

    Hoi Thea!

    Waarschijnlijk ben je momenteel onderweg met je bus naar Brisbane, of misschien ben je wel al gearriveerd (oh nee wacht, er zit ook nog heel veel tijdverschil in). Je bent al lang en breed gearriveerd! Hoe is het daar? En hoe is het weer?
    Leuk om te lezen dat het in Sydney erg mooi was. Ben benieuwd naar je foto's!
    Hier in Nederland is het regenachtig en bewolkt (niet heel erg prettig op mijn verjaardag, ma ja). Verder hebben Danny en ik blaren en spierpijn van de Nacht van Gulpen. Maar we hebben de tocht uitgelopen en het was een hele belevenis. Mensen die om 3 uur 's nachts voor hun huizen staan om je aan te moedigen! Echt bizar.
    Hou ons op de hoogte. Succes met reizen!

    Groet Danny en Vera!

  • 20 Juni 2011 - 12:42

    Jody:

    Hee Thea!

    Leuk je 1e verslag!
    Het is dan echt een feit; je bent aan de andere kant van de wereld!

    Ik ben echt blij voor je dat je dit kan doen en hoop dag het een te gekke tijd voor je gaat worden!

    Geniet er van! Dan genieten wij hier in NL wel van je verslagen!

    Liefs Jody.

    Ps... Stuur zon leuke Life Guard naar mij haha

  • 21 Juni 2011 - 10:04

    Truus Vervoort:

    Ha ,die Thea
    Leuk om over je reis te lezen .Hebben jullie een tijdschema gekregen of spreek je gewoon met elkaar af wat je gaat doen ?Hou ons op de hoogte ,groetjes .

  • 21 Juni 2011 - 15:30

    Vera:

    Hoi Thea,

    Super bedankt voor je verjaardagskaart en sms! Leuk dat je er nog aan had gedacht dat we de Nacht gingen lopen!
    Ik wilde je net via internet een sms terugsturen, alleen dat lukte niet.
    Ik neem aan dat ik je gewoon op dat mobiele nummer kan smsen? Anders probeer ik het via een gewone sms nog eens.

    Groet Vera!

  • 21 Juni 2011 - 18:37

    Mathijs:

    Hey Thea!
    Als ik je verhaal lees krijg ik weer helemaal zin om Sydney aan te doen! De stranden, baaien, cliffen! :)

    Have a good trip, mate!

  • 22 Juni 2011 - 08:53

    Wilmahazebroek@gmail:

    Halo thea wat is dit leuk zeg. dat je dit zomaar gaat doen .ik blijf je zeker volgen in dat mooie warme land . geniet van de komende 5maanden .en doe veel nieuwe vrienden op. groetjes uit denhaag van wilma

  • 24 Juni 2011 - 14:38

    Iris:

    Heeeeej thea!

    Wat een raar idee zeg, dat jij aan de andere kant van de wereld zit!! Hoe is het daar? Maar ik vind t supervet, ik hoop dat je echt een leuke tijd hebt! Ik ben benieuwd naar nieuwe foto's!!:p
    Xxx iris!

  • 25 Juni 2011 - 11:49

    Helma:

    Hey Nichtje,

    Ik wil je even op de hoogte brengen van het weer in Echt: het regent, het plenst, het miezert, het sijpelt en zelfs na dat alles valt er nog steeds water naar beneden. Als ik dan jouw foto's bekijk, denk ik, goede keuze meid!

  • 26 Juni 2011 - 09:20

    Hanneke Mulder:

    hai thea lees elke dag of je wat mee heb gemaakt. Wat goed dat je die stap heb gezet. Hoop dat je het heel erg naar je zin heb , geniet ervan. groetjes uit den haag.

  • 27 Juni 2011 - 17:34

    Jeanne:

    Hoy, hallo,
    Meid super dat je er bent!!!!!!!!!!
    Heel tof dat je ons op de hoogte houd. Om jaloers op te worden.Erg mooi en vooral leuk al die mooie beelden.Lukt goed met je nieuwe camera.!!!
    Fijne tijd.Groet, Fernando &Jeanne

  • 27 Juni 2011 - 18:48

    Alice Van Lith:

    Heeee Thea!

    Ik denk ik ga je verslagen en foto's eens bekijken nu je in Australië zit.
    Ziet er allemaal leuk uit zeg, volgens mij heb jij het wel naar je zin daar! Lekker er (even) tussen uit.
    Geniet er nog van en take care!

    xx Alice

  • 28 Juni 2011 - 09:21

    Angela:

    Hoi Thea!

    Ik ben je aan het volgen hoor.. ziet er allemaal erg spannend uit!
    Hoop dat je weer helemaal jezelf wordt daar.

    Groetjes vanuit Garderen!!


  • 28 Juni 2011 - 10:42

    Lex Van Gool:

    Hallo Thea,

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Geniet van je reis.

    Groeten van hier,
    Lex

  • 01 Juli 2011 - 20:30

    Elly :

    Hoi thea, hier ook even een berichtje van mij.
    Gaaf zeg, dansen tijdens dat avondje stappen in Sydney, op de bar,.
    Heb je die film niet gezien van Coyote Ugly. Daar dansen ze ook op de bar en ik heb die met een vriendin gezien en dat zouden we altijd nog eens samen willen doen.
    Helaas moet ik daarvoor naar Sydney, hihihi.
    De groetjes natuurlijk uit reuver, en... eh, ons zwembad is klaar, kunnen we eindelijk in ons ligbed naast het water liggen en genieten.
    Genieten doe jij natuurlijk ook op een heel ander vlak.
    Thes heel veel plezier, en leuk dat we je foto's kunnen zien en zo je reis een beetje kunnen volgen.
    groetjes Elly

  • 02 Juli 2011 - 21:41

    Sijbrand:

    hey wereldverkenster , ben wel benieuwd of je ook in australie moet werken tussen door, en of het leven qwa boodschappen daar duurder of juist goedkoper is. zo leren wij ook nog eens wat over australie met jou avonturen..

    gr sijbrand

  • 07 Juli 2011 - 15:35

    Elly :

    Hoi Thea.

    Hier ben ik weer vanuit het zonnige zuiden.
    Al ben je dan nu een wereldreiziger, ik wil je toch op de hoogte houden van ons gebeuren hier in dit kleine landje ergens op de kaart van Europa.
    Hoe is het met ons; Luuk heeft vanaf vandaag vakantie en is over naar groep 8, zal dus volgend schooljaar in zijn laatste jaar op de basis school zitten.
    Iris is ook over, zegt ze, ze krijgt morgen het rapport, maar dan wel met de hakken over de sloot.
    Studeert zich rot, maar scoort min tijdens zo'n toetsweek.
    Iris heeft een vriendje , dus dat zal ook wel een beetje meegespeeld hebben,
    Richard en ik kijken langzaam uit naat de vakantie, dat zijn nog maar twee weekjes werken.
    Wat heb je leuke foto's geplaatst, is een mooi land om te zien.
    Moet je niet immens grote afstanden afleggen om van het ene naar het andere punt te komen?
    Thea, ik stop anders moet je teveel lezen.
    Groetjes oet ruiver

  • 10 Juli 2011 - 17:12

    Mam:

    heerlijk dat ik je even aan de telefoon had. Zeggen ze dat de wereld groot is!!??
    geniet ervan, knuffels

  • 11 Juli 2011 - 19:49

    Anneke Zoutenbier:

    hallo thea hoorde vorige week van je tante wil dat je in australie zit.en heb net je reisverslag gelezen.wat heerlijk voor je en geniet maar lekker van deze kans.groetjes van anneke

  • 26 Augustus 2011 - 17:24

    Mandy:

    Hej Thea,

    Wat leuk om te lezen dat je je zo goed vermaakt aan de andere kant van de wereld.

    :S sorry dat ik me nu pas begin in te lezen. Ik heb als taak bij Luctor tot je terug komt om de kids op de hoogte te houden van jouw en Tim's reis. Dus vanaf nu zal ik elke week ff checken hoe het met je gaat.

    P.s. Tm heeft op zijn afscheid op kamp ook een Aussievoorbereiding gehad. Dus jullie kunnen nu makkelijk samen een week de bush onveilig maken ;-)

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Thea

Actief sinds 29 April 2011
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 42332

Voorgaande reizen:

18 September 2018 - 05 Oktober 2018

Peru

18 December 2017 - 24 Januari 2018

Australie en Vietnam

29 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Amerika

14 Juni 2011 - 08 December 2011

Mijn bacpack avontuur

Landen bezocht: