het einde van mijn avontuur................. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thea Kokshoorn - WaarBenJij.nu het einde van mijn avontuur................. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thea Kokshoorn - WaarBenJij.nu

het einde van mijn avontuur.................

Door: theakokshoorn

Blijf op de hoogte en volg Thea

06 December 2011 | Australië, Sydney

Woensdag 30 november begonnen aan de terugreis van Wellington naar Auckland. Met 1verplichte overnachting in Taupo ben ik op 1 december aangekomen in Auckland. Ergens daartussen in zijn we gestopt bij het Pukaha National Wildlife centre en heb daar voor het eerst een echte kiwi gezien.
Het zijn vogels, maar ze kunnen niet vliegen en ze hebben een ontzettend lange snavel, waarmee ze constant in de grond wroeten, ik denk op zoek naar eten. De foto's zijn helaas niet geweldig, omdat ze achter glas met rood licht te zien waren en je de flits op het fototoestel niet mocht gebruiken. Maar ik ben wel blij dat ik een keer een kiwi in het echt gezien heb, dat was 1 van de 'must do's op mijn lijstje.

In Auckland met Kelly afgesproken die ik nog ken uit mijn voetbaltijd op de slek en in Morrinsville, plaats zuidelijk van Auckland op het noord eiland, stage aan het lopen is om uiteindelijk dierenarts te worden. Nieuw Zeeland is een prima plek om stage te lopen, want er lopen zo'n 32 miljoen schapen en 5.8 miljoen koeien rond. En dan te bedenken dat er maar 4.3 miljoen mensen leven.

Ik ben met de bus naar Hamilton gegaan, waar Kelly me met haar auto stond op te wachten. Daarna zijn we naar Raglan gereden waar we eerst een tijdje over een strand gewandeld hebben voordat we ergens zijn gaan lunchen. Bij de meeste eetcafe's hebben ze alleen sausage rolls ( worstenbroodjes ), pie's, gefrituurde fisch and chips, hamburgers, muffins enz. maar hebben ze geen soep of broodje gezond op het menu staan. Dit cafe was een uitzondering en na een lekkere en vullende tomatensoep gegeten te hebben, gingen we op zoek naar een informatiepunt waar ze ons konden vertellen waar wat te zien was.
Uiteindelijk zijn we nog naar drie baaien geweest. De eerste baai bestond uit een zwart strand en heel veel surfers. Helaas waren de golven niet hoog vandaag, dus weinig spectaculaire surftrucs gezien. De andere twee baaien bestonden uit rotsen en een plaats waar mensen hun boot te water konden laten. Daar heeft Kelly een duik in het water gewaagd en ze zei dat het na een paar minuten wel lekker was. Ik had mijn bikini niet eens mee genomen, want ik weet van mezelf dat ik zwemmen of in het water zitten alleen leuk vindt als het water warm is ( en warm is op z'n minst 30 graden ). Op de terug weg van Raglan naar Hamilton hebben we nog een kijkje genomen bij de Bridal Veil Falls voordat we moesten opschieten om mijn bus te halen die om 18.10 weer vertrok uit Hamilton.

Het was een leuke dag, waarin we heel wat afgekletst hebben. Kelly, bedankt voor de gezellige dag en nog veel succes met het schrijven van je verslag.

Zondag 4 december was mijn laatste dag in Auckland. Het regende de hele dag, dus het was geen weer om naar een park te gaan of zo. Dus na mijn blog bijgewerkt te hebben, nog even de stad in voordat ik naar het vliegveld moest.

Kiki had me gemaild dat ze tot mijn grote en leuke verrassing ook die avond terug vloog. Dus hebben we in het vliegtuig gezellig bijgekletst tot we waren geland om 21.30 lokale Brisbane tijd.

In Brisbane heb ik me op het vliegveld geinstalleerd op een bank die er het meest comfortabel uitzag en geprobeerd wat te slapen. Omdat ik geen zin had om voor 1 nacht weer een hostel te zoeken, vervoer naar het hostel en terug naar het vliegveld te betalen en weer met mijn spullen te slepen, had ik de vroegste vlucht die er was van Brisbane naar Sydney geboekt die er was.
Die vlucht vertrok om 5.00 de volgende morgen. Wel een uurtje mijn ogen dicht gehad, maar er is altijd geluid en licht ( de muziek is de hele nacht aangebleven, er zijn altijd mensen en het licht bleef aan ).

Dus toen ik in Sydney aangekomen was en om 14.00 eindelijk mijn kamer in kon, heb ik de rest van de dag grotendeels in bed doorgebracht.

Dinsdag 6 december, mijn laatste dag in Sydney. Gisteren redelijk bijgeslapen, dus vandaag bankzaken afgehandeld en afgesproken met Lisa. Lisa is ook iemand van het groepje waar ik mijn reis bijna 6 maanden geleden mee gestart ben ( net als Kiki ) en nu een paar maanden in Sydney werkt en woont. Ze woont bij mensen die een kamer verhuren aan in totaal drie backpackers. Die mensen wonen in een luxe appartementen complex met jacuzzi op het dakterras in het hartje van Sydney!
Dus nadat we eerst een kop koffie ( voor mij betekent dat altijd warme chocolademelk of thee ) hadden gedronken bij een tentje, hebben we een uurtje in de jacuzzi gezeten.

Lisa, super gezellig om weer eens bij te kletsen en elkaar op de valreep nog even te zien.

Kiki vliegt vanuit Brisbane naar Taipei, waarna we samen onze weg vervolgen naar Amsterdam.
Heel leuk om samen naar huis te vliegen.

Het is vreemd om te weten dat het avontuur er nu echt op zit, maar dat gevoel niet te hebben als ik door de stad loop.
Ik kijk zeker met een tevreden gevoel terug op de afgelopen maanden. Ik heb mijn ogen uitgekeken bij alle prachtige dingen die ik gezien en gedaan heb. Wel is reizen vermoeiend en kijk ik er naar uit om straks weer mijn eigen plekje te hebben.

Tot over twee dagen !

p.s. Ik heb geen foto's meer geplaatst na mijn vorige verslag. Gelukkig zie ik jullie bijna weer en kunnen jullie alle foto's op je gemak bekijken.

  • 06 December 2011 - 18:28

    Sijbrand:

    hoi hoi

    nouw een hele belevenis heb je gehad die maanden,, als je dit leest ben je denk ik in nederland.. nou ik zie of hoor je wel een keer,, ik denk dat je heel wat te vertellen hebt :)

    gr sijbrand

  • 06 December 2011 - 20:58

    Kelly:

    Thea, jij ook bedankt voor de gezellige dag afgelopen zaterdag. We hebben geboft met t weer, want ook hier heeft het zondag de hele dag geregend. Je BBH pas heb k van naam kunnen veranderen :D, dus die kan k nu mooi gebruiken, dankjewel! Een heel goede terugreis en tot mails voorlopig.

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Thea

Actief sinds 29 April 2011
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 42330

Voorgaande reizen:

18 September 2018 - 05 Oktober 2018

Peru

18 December 2017 - 24 Januari 2018

Australie en Vietnam

29 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Amerika

14 Juni 2011 - 08 December 2011

Mijn bacpack avontuur

Landen bezocht: